PRESSEMEDDELELSE: HJÆLP KURDERNE I KAMPEN MOD IS I KOBANE!

Terrorbevægelsen IS fortsætter med at massakrere kurdere, denne gang i Kobané-Kantonen i Vestkurdistan (Nordsyrien), som ellers har været en sikker zone for dem, der var flygtet fra IS´ terror.

Efter massive angreb på ezidi-kurdere i Shengal-området i Irak i løbet af august måned, har terrorbevægelsen IS siden den 15. september rettet sit angreb mod Kobané-Kantonen i Vest-kurdistan (Nordsyrien). I torsdags har IS intensiveret sit angreb med tunge våben, heriblandt kampvogne i Kobane. Der er meldinger om massivt bombardement mod omkring 16 kurdiske landsbyer i Kobané, imens der i skrivende stund ikke er et konkret overblik over det civile tab.

Som kurdiske organisationer I Danmark frygter vi dermed et stort civiletab i Rojava. Derfor mener vi, at verdenssamfundet, heriblandt FN og Danmark bør gribe ind omgående inden det bliver for sent.

For at opfordre det danske parlament til at støtte kurderne i Rojava humanitært og militært arrangerer vi desuden en demonstration foran Christiansborg i dag kl.15:00-17:00.

Vi opfordrer samtlige demokratiske kræfter til at støtte kurdernes kamp mod en terrororganisation, som er en reel trussel mod hele verdens befolkning.

FEYKURD, KURDISK FORUM, PYD, PJAK, FOKUS-A, DKAF, FOLKETS DEMOKRATISKE PLATFORM (HDP)KURDOCIDE WATCH, YEKITIYA HUNERMANDAN KURD, DKAF, DANSK KURDISK KVINDEFORENING, HOLSTEBRO VENSKABSFORENING, HILLERØD KURDISKE KULTURFORENING, KURDISK UNGDOM