Roj TV’ye Sivil Toplum Hareketi ödülü

Türkiye ve ABD’nin baskıları ile Danimarka mahkemesi tarafından kapatılan Roj TV’ye Danimarka Birlik Listesi tarafından Sivil Toplum Hareketi ödülü verildi. Ödülü alan Roj TV müdürü, “Roj TV ezilenlerin, susturulmak istenenlerin sesi olduğu için kapatıldı. Ama hiç kimse Kürt halkını bu terör kampanyaları ile susturamaz” dedi.

Yaptığı yayınlarla Kürt halkının sesi-kulağı olmayı bilen, Türkiye ve ABD’nin baskıları ile kapatılan Roj TV’ye Sivil Toplum Hareketi ödülü verildi.

Ödül, Danimarka’da hızla büyüyen Yeşiller ve Komünistlerin oluşturduğu Birlik Listesi tarafından verildi.

Birlik Listesi’nin her yıl verdiği 40 bin kronluk ödülü Roj TV Danimarka’da işsizlikle mücadele eden bir inisiyatifle paylaştı.

Birlik Listesi’nin 3 günlük kongresi sırasında bu akşam verilen ödülü, Roj TV adına, eski müdürü İmdat Yılmaz aldı.

Yılmaz, ödülü Roj TV çalışanları adına alırken kısa bir konuşma yaptı.

Konuşmasında Kürt basını ile Kürt halkının demokrasi, özgürlük ve barış mücadelesine değinen Yılmaz, “Roj TV ezilenlerin, susturulmak istenenlerin sesi olduğu için kapatıldı. Kürt halkı Roj TV’ye yönelik dava, Avrupa Birliği terör listesi ile terörize edildi. Ama hiç kimse Kürt halkını bu terör kampanyaları ile susturamaz. Mücadelemiz devam ediyor” dedi.

Temmuz 2013’te Danimarka mahkemesinin yayın lisansını iptal etmesi üzerine Roj TV 19 Ağustos 2013’te yayınlarını durdurmak zorunda kalmıştı.

Mart 2004’te yayın hayatına başlayan Roj TV, kısa sürede Kürt halkından büyük destek görürken, yayınları ile Türk devletinin uluslararası alandaki hedefi oldu. Türk devleti aynı yılda PKK’yi desteklediği iddiasıyla Roj TV hakkında Danimarka Makamları nezdinde şikayetlerde bulundu.

Şikayetlerinden sonuç alamayan Türk devleti Roj TV’yi uluslararası pazarlıkların konusu haline getirildi.

2009 yılında, ABD’nin de desteği ile Danimarka ile Türkiye, Danimarka eski başbakanı Anders Fogh Rasmussen’in NATO Genel Sekreterliği’ne seçilmesine destek karşılığında Roj TV’nin kapatılmasında anlaştılar.

Wikileaks tarafından yayınlanan ABD Dışişleri Bakanlığına ait gizli belgelerle ifşa olan söz konusu anlaşma Kürtler tarafından büyük tepkiyle karşılanarak, haftalar süren protestolara neden oldu.

Roj TV, Temmuz 2013’teki Danimarka mahkemesinin yayın lisansı iptali, para cezası ile şirket kapatma kararını Ağustos 2013’te Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) taşıdı. Roj TV davasının önümüzdeki dönem AİHM’de görülmesi bekleniyor.