RSF: Eutelsat’ın Roj TV kararı tek yanlı ve skandal

Eutelsat’ın kendisini adaletin yerine koyduğunu belirterek Roj TV yayınının durdurulmasına tepki gösteren Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü (RSF), kararın “tek yanlı ve skandal” olduğunu kaydetti.

Merkezi Paris’te bulunan RSF, Eutelsat’ın Roj TV yayınını durdurması karşısında “şaşkınlık” yaşadıklarını ifade ederek, “İfade özgürlüğünü önemsemeksizin alınan bu tek taraflı ve skandal kararla sarsıldık” dedi.

Açıklamada, “Eutelsat, Roj TV yayınını durdurarak Danimarka adaletinin almaktan sakındığı bir girişimde bulundu. Mahkeme asla televizyonun kapatılmasını emretmedi” diye belirtildi.

Roj TV’nin verilen para cezasına itiraz ettiğini de hatırlatan RSF, “Çin’den İran’a ve Suudi Arabistan’a, Eutelsat daha önce de haber özgürlüğüne az itibar ettiğini göstermişti” dedi.

RSF, “Şirket bundan böyle zorlayıcı siyasi menzildeki antiterörist retoriğin teşvikine katkıda bulunuyor. Burada sözkonusu olanın baskıcı rejimlerin basın özgürlüğü ihlallerini gerekçelendirmek için kullandığı argüman olduğunu hatırlatmak gerekiyor mu? Daha bir ay önce Türkiye bu bahaneyle 30 kadar gazeteciyi hapse attı. Eutelsat hissedarı Fransa Devleti, bu kararın sorumluluğunu yüklenmeye hazır mı?” ifadelerini kullandı.